From My Lil Garden



It was a very busy weeks, hardly have time for myself-waking up at 5.30am.. fuhuhhhh

cara tanam cili padi


Guess what.. cili burung yang dalam pinggan tu my hubby yang tanam, tangan aku bab tanam-menanam ni tak menjadi, tangan dia sejuk tanam apa pun hidup, tanam terung, cili, daun limau purut pun hidup la..

Petang tu petik cili from my lil garden kat belakang rumah nak masak sambal ikan belada..Calit sikit je nak rasa, sekali pedasnya sampai ke kepala otak, melantun2 pedasnya, bertingkat-tingkat nampak bintang, kejap aku ambil gula, kejap kang Amir ambil gula letak kat bibir, kejap kang minum air suam, petua nak hilangkan pedas, tapi kami laki bini nasi bertambah2 walaupun kepedasan, nampak sangat aku masak sedap kan..air tangan isteri hahhaa

Make a simple dishe for our  dinner, buat sambal tumis bawang, plan nak siram atas ikan goreng, tapi tak jadi sebab pedas sangat sambal cili tu, Malam tu kami dinner aku rasa macam nak tampar Amir, Amir pulak nak tampar aku, pedas punya pasal la ni.. Kepedasan kami laki bini dinner malam tu..*hurghhhhh hua . The Kiddos pulak watching the favorite cartoon. Inilah cili  hasil tanaman ku..exctually not me..tanaman my hubby *ngeee




-zie-

..............................
Tag : Lifestyle
0 Komentar untuk "From My Lil Garden"

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top