Kalau ada rezeki, tak kemana





Bermula dari aku masuk peraduan Dutch Lady "Mak kata, saya anak bijak" dan penyertaan aku terpilih. yahoo! lompat2 katil.

Reaksi pertama : HAPPY 
Reaksi ke-2 : UNHAPPY. but Why ? nanti aku story mory ye

Happy sebab penyertaan aku terpilih dan memenangi wang tunai RM50. yaa beda beduuuu. Lepas duit tol.*errr
Unhappy - syarat penyertaan kena sertakan resit yg kita beli susu Dutch lady (650g atau 900g)

Kisah ye di sini, resit hilang. Jeng jeng2. apaaa!

Lepas tu, aku email admin Dutch Lady tanya dia boleh ke summit tanpa resit
Dutch Lady cakap TAK BOLEH, syarat penyertaan mesti ada resit TAPI, pihak Dutch Lady beri kelonggaran boleh sertakan resit yg terkini. yes ! yes !

Ini lah nama ye 'kalau ada rezeki, tak kemana' 

Pada aku redho je, kalau dah tertulis itu rezeki kita, insyaAllah pusing sana, pusing sini, lalu highway, kalau itu hak kita akan patah balik kat kita semula. Kalau tidak, anggap la bukan rezeki kita. Jangan mempertikaikan kerja Allah, ada bahagian yg Allah dah tentukan. Kadang2 tu makanan nak sampai ke mulut, tup2 jatuh ke tanah, bukan rezeki kita la tu, Mungkin rezeki kucing, semut, burung gagak, tenuk ke. aaah TENUK.. Lakukan sesuatu dengan ikhlas dan niat yg baik nescaya dapat keberkatan. cewahhh !!

dutch lady

susu dutch lady




-zie-


7 Komentar untuk "Kalau ada rezeki, tak kemana"

wah..rezeki si kecik tu.tahniah zie!

alhamdulillah...orang memberi kita menerima... tlg cubit pipi afrina sekali.. :)

Tahniah! RM50 tu kira banyak. Siapa nak bg kan free RM50.

Sebarang bentuk komen yang tidak berhemah adalah tanggungjawab anda. Komen yang baik inspirasi blog ini.

Terima kasih atas komen anda.

Back To Top